Dnia 4. grudnia uczniowie klas I-III wraz z wychowawczyniami udali się na wycieczkę do Wrocławia, której celem było zwiedzenie Hydropolis i Muzeum Przyrodniczego. W Hydropolis zwiedziliśmy kilka sal edukacyjnych. "Planeta wody"- to serce wystawy, początek wszystkich ścieżek zwiedzania. Uczniowie obejrzeli film na ekranie 360', obrazujące powstanie naszej planety oraz narodziny wody. W sali "Głębiny" obejrzeliśmy m.in. replikę batyskafu Trieste, który w 1960r. eksplorował najgłębsze miejsce na Ziemi. W sali "Ocean życia" woda została przedstawiona jako świat tętniący życiem w skali mikro i makro. Tematyką strefy jest ewolucja i różnorodność form żywych organizmów. W "Strefie relaksu" można odpocząć, położyć się na świetlistym leżaku i pooglądać wschód księżyca. "Człowiek i woda" to strefa, która ma uświadomić jak ważne jest znaczenie wody dla człowieka. Tutaj znajduje się transparentna kopia rzeźby "Dawid" Michała Anioła. W następnej sali poznaliśmy niezwykłe wynalazki oraz rozwiązania inżynieryjne sprzed tysięcy lat. W sali "Miasto i woda" omówione były przez przewodnika współczesne systemy zarządzania wodą w największych miastach świata. Na stole multimedialnym obejrzeliśmy interaktywny plan Wrocławia. Pełni wrażeń udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczego, gdzie czekała na nas przemiła Pani przewodnik. Muzeum to istnieje od ponad 20 lat i zawiera ok. 3 milionów okazów. TO największa w Polsce ekspozycja przyrodnicza. Obejrzeliśmy 4 wystawy tematyczne. Świat roślin i zwierząt. Owady i człowiek i Układ kostny kręgowców. Dla dzieci najciekawsze okazały się eksponaty zwierząt wymarłych. Ponadto obejrzeliśmy szkielety i płetwala błękitnego, jelenia olbrzymiego, czaszkę tura i wiele innych.
Po tak dużej dawce wrażeń pojechaliśmy do Oleśnicy na "małe co nieco".
WYCIECZKA DO WROCŁAWIA
Dnia 24. listopada 2021 r. uczniowie Szkoły Podstawowej w Bukowinie Sycowskiej z klas: 4, 6, 7 i 8 wzięli udział w wycieczce do Wrocławia. W programie wycieczki były zajęcia w Hydropolis, czyli centrum wiedzy o wodzie oraz zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego Uniwersytetu Wrocławskiego.
W Hydropolis uczniowie zostali oprowadzeni przez profesjonalnych przewodników, którzy zapoznawali z ekspozycją poświęconą wodzie. Warto wspomnieć, że obiekt mieści się w XIX-wiecznym podziemnym zbiorniku wody czystej. Wszystkich uczniów zachwyciła nowoczesna forma wystawiennicza i wiele interaktywnych stanowisk. Przewodnik pochwalił uczniów za wzorowe zachowanie i dużą wiedzę.
W Muzeum Przyrodniczym uczniowie uczestniczyli w lekcji muzealnej poprowadzonej przez edukatorów, poznawali ciekawostki na temat świata fauny i flory, a przede wszystkim mogli się zachwycać bogactwem różnorodnych zbiorów zgromadzonych we wrocławskim Muzeum. Szczególne zainteresowanie wzbudziła wystawa „Świat zwierząt”, na której można było podziwiać jedyny w kraju kompletny szkielet największego zwierzęcia, jakie kiedykolwiek żyło na ziemi, czyli płetwala błękitnego.
Głównym celem wyjazdu była edukacja przyrodnicza i zapoznawanie z osiągnięciami polskiej nauki, ale wycieczka była też doskonałą okazją do wzajemnej integracji uczniów oraz wzmocnienia więzi koleżeńskich. Uczniowie byli bardzo zadowoleni z wyjazdu, bo dostarczył wiele cennej wiedzy, jak i niezapomnianych wrażeń. Opiekunami byli wychowawcy klas: p. Karina Konwisorz, p. Ewa Sługocka, p. Patryk Pleciak oraz p. Barbara Zaprzalska
Idea zdrowego odżywiania przyświecała 9. listopada wszystkim uczniom klas I-III. Dzieci już od pierwszej klasy doskonale wiedzą, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy.
To najlepszy start w nowy dzień!
A jeszcze lepiej smakuje, kiedy spożywa się je w towarzystwie kolegów i koleżanek z klasy- i to własnoręcznie przygotowane! Zdrowe śniadanie poprzedzały zajęcia, na których dzieci poznały piramidę żywieniową i zasady zdrowego żywienia. Na zajęciach plastycznych wykonały pracę "Mój zdrowy talerz". Były kanapki, koreczki, soki, sałatki, twarożki- a wszystko pięknie przystrojone i udekorowane. Dzieci z apetytem pochłaniały kolejne potrawy. Dzięki udziałowi w tej akcji, uczniowie zdobyli wiedzę na temat zdrowego żywienia, nakrywania do stołu i stosownego zachowywania się podczas posiłków, rodzice zaś wykazali się dużym zaangażowaniem i współdziałaniem.